De hortensiatuin.



zondag 9 juni 2013

creatief met verf

In huis ben ik wat aan het schuiven met de spullen en terwijl ik van alles aan het verplaatsen was bedacht ik dat mijn gietijzeren vaas eigenlijk een matte zwarte kleur hoorde te hebben. Ik zag het al helemaal voor me, ik wilde een vaas met ballen. Een paar mooie oude houten ballen. Ook heb ik nog een bal die ik ooit heb gemaakt met jeneverbessen en kopspelden. En ik heb nog een witte bewerkte bal, deze krijgt van mij ook een make-over, met kalkverf.






Toen ik zo aan het schuren en schilderen was wilde ik meteen het oude eikenhouten tafeltje aanpakken. Het tafeltje is een erfstuk van mijn zwager. Het zag er wat geel -bruin uit en mocht wel een wat meer grijs uiterlijk krijgen.


Nu ziet het er zo uit. Het past nu veel beter bij onze andere spullen



In de tuin ligt nu nog een doorsnede (schijf) van een lindeboom. Ook hier gaan we creatief mee aan de slag. Meer hierover in mijn volgende post.

Fijne week, groetjes Roelie

22 opmerkingen:

  1. Wat ben je heerlijk bezig geweest Roelie. Ik had zelf ook het idee om de gietijzeren vazen mat zwart te schilderen en nu ik bij jou zo het resultaat zie ben ik om. Je vaas is prachtig geworden en ook het bijzettafeltje past er helemaal bij.
    Mooie lampenkap heb je.
    Ik kijk weer uit naar een volgende post vol inspiratie.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je vaas is mooi geworden.
    Je tafeltje is ook opgeknapt zeg, veel mooier zo.

    Fijne Avond nog,
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het tafeltje mooi opgeknapt, het staat ook fraai in het hoekje daar. Mooi om je gietijzeren vaas van een andere kleur te voorzien, wat dat betreft kan tegenwoordig alles een metamorfose krijgen ;-)!

    Ik wens je een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi en gezellig terras heb je. De vaas ziet er goed uit zo, maar ik ben helemaal weg van het eindresultaat van het tafeltje. Wat een eer van je werk.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat tafeltje is nog eens een metamorfose zeg, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie sfeerplaatjes en het tafeltje is echt heel mooi geworden.
    Ik ben benieuwd wat je met de schijf van de lindeboom gaat doen?
    Vast een fijne week!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De vaas met ballen ziet er mooi uit, maar de metamorfose van de tafel vind ik ook heel mooi!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Roelie,
    Wat een prachtige vaas is het zo zeg, en zeker met die stoere ballen er in...
    Maar dan dat tafeltje... Wat heb je dat mooi behandeld, hoe heb je dat gedaan?
    Gewoon kaal geschuurd en dan met een grijs erover en weer wat opschuren? Ik vind het super mooi geworden en het staat nu werkelijk prachtig...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam, ja ik heb hem eerst met bio-strip van Abbondanza ingesmeerd en met staalwol de oude waslagen eraf geschraapt. Dat gaat heel makkelijk doordat de lagen oplossen. Daarna geschuurd en met bleekwater ingesmeerd. Eigenlijk vond ik hem toen ook al mooi hoor. Maar ik wilde toch iets meer grijs en heb hem toen met grijze verniswas behandeld, ook van Abbondanza. Ik zag er eerst tegenop maar het was binnen één dag klaar. Dus dat viel reuze mee.

      Fijne avond, groetjes Roelie

      Verwijderen
  9. Zo, ben jij effe lekker bezig geweest. Vooral het tafeltje vind ik mooi geworden.
    Mooie groene tuin heb je, super.
    Groeten en fijne week,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk tuinzitje heb je gecreëerd, ziet er erg gezellig uit! En je tafeltje is ook heel mooi geworden, een compleet ander gezicht. Gaaf!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind ik ook mooi een matte vaas.
    Leuk ook met die ballen erin.
    Mooi hoekje waar je tafel staat.
    Gezellig zitten daar.
    Tafeltje is ook erg leuk geworden zo.

    fijne week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hoor, en dat tafeltje staat veel beter in deze kleur.
    Gezellig:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi!
    Je gietijzer in matzwart..
    En je tafeltje is ook super zo!
    Lekker bezig geweest:)
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De vaas is héél mooi zo , en het tafeltje is ook heel mooi geworden ,veel beter zo !
    Mooie achtergrond op de foto's ook héél gezellig !

    Lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha, dat heb ik nou ook. Zo in één keer een idee krijgen en het dan ook gelijk doen (meestal heeft het met verf en schone kleren te doen). Vind hem prachtig geworden en ook leuk zo die ballen erin. Tafeltje is ook mooi geworden, best wel wat werk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je spullen zijn allemaal mooi geworden. Ik heb ook van die zwarte vazen ( daar hoefde ik niets aan te doen)
    Je tafeltje is erg mooi geworden. Ben benieuwd wat je met de schijf gaat doen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een mooie metamorfose. Zo zie je maar weer dat je van iets gedateerds weer iets leuks kunt maken. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je lekker bezig !!
    Het tafeltje is zoveel mooier geworden, echt heel gaaf!!

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn complimenten voor je metamorfoses! De vaas is prachtig geworden, evenals het tafeltje. Zo is alles weer helemaal hip geworden.
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw...wat mooi geworden...petje af hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie inspiratie! Ik heb gekeken :-)
    Ajka

    BeantwoordenVerwijderen