De hortensiatuin.



woensdag 20 mei 2015

Kijkje in de keuken van .........

Kleine veranderingen kunnen soms heel veel effect hebben. Vorige maand heb ik een nieuw vouwgordijn besteld bij de Hema. Ik heb gekozen voor dezelfde linnen stof als de gordijnen in de woonkamer. Hieronder zien jullie de foto's van de vouwgordijnen die ik eerst had hangen. Deze kleur was ook mooi, maar linnen past meer bij mijn huidige stijl.





En hier zien jullie wat meer van mijn keuken met een stukje van het nieuwe vouwgordijn.


We hebben onze keuken aangeschaft en zelf geplaatst in 1990. Dus hij is al 25 jaar oud. Dat kun je inmiddels ook wel zien. In die tijd kwamen net de vaatwassers en de magnetrons in de winkels.
Ik weet nog goed dat ik dat allemaal onzin vond. We hadden nog geen kinderen en dus tijd genoeg om met de hand af te wassen. Toen de kinderen er eenmaal waren kwam daar heel snel verandering in. Peter heeft toen de keuken aangepast zodat er net nog een vaatwasser in paste.


Op een rommelmarkt hebben we ooit een bakeliet telefoontoestel gevonden. Prachtig is hij. Hij heeft ook nog echt gewerkt. Met zo'n zware hoorn en een heel mooi bel geluid dat je boven en in de tuin goed kon horen. Helaas werkt hij nu niet meer omdat we nu zo'n abonnement hebben voor internet, bellen en tv. Maar het is nog steeds een pronkstuk in de keuken.


Alle apparatuur heeft het inmiddels begeven. Maar omdat we nog steeds niet weten hoe we onze keuken/aanbouw willen indelen is alles al wel vervangen. Eerst begaf de afzuiger het. We hebben er toen een voor een mooi prijsje op de kop getikt. Maar toen Peter de oude wilde wegslopen viel hij van de muur op de kookplaat. Dus tja, ook een nieuwe kookplaat moest er komen. 


Ik heb nog getwijfeld of ik de kastjes zou gaan schilderen in een mooie grijze lak. Bij verschillende posten zag ik dat een aantal van jullie dat hebben gedaan. Maar uiteindelijk heb ik het toch maar zo gelaten. En nu vind ik het eigenlijk ook niet meer erg. Gelukkig hebben we 25 jaar geleden gekozen voor een composiet/granieten werkblad en zijn de metro-achtige tegels in een mooi verband erop geplakt. Dat vind ik nu nog steeds mooi, al zou ik nu echt andere kleuren en materialen kiezen.


Ook de oven is vervangen door een mooier exemplaar. De witte oven die oorspronkelijk in de keuken zat werkte al heel lang niet meer. Ik hou heel erg van lekker koken en bakken. Dus die miste ik heel erg.


Vorig jaar hebben we toch maar een nieuw koelkast gekocht vanwege het energie verbruik van de oude.


We hebben nog steeds onze nieuwe stoelen niet. Over twee weken is het al drie maanden geleden dat ze zijn besteld. Ik kan bijna niet meer wachten, haha. Maar ik vind het al knap van mezelf dat ik tot nu toe geduld heb kunnen opbrengen.  Meestal heb ik niet zoveel geduld. Niet dat ik nu ook heel veel keus heb. Als ik iets bedenk dan wil ik het eigenlijk meteen en wel nu. Maar gelukkig hadden we nog twee stoelen boven staan, dus kunnen we nog wel lekker in de keuken zitten.


Onze keuken is niet zo heel groot, ik denk ongeveer 3,20 m x 3.20 m. Maar zoals we het hebben ingedeeld past het precies en kunnen we alle spullen kwijt, zelfs deze keukentafel. 


Alle rommeltje, pennen, papiertjes en de post kunnen mooi in deze oude houten doos die we een paar jaar geleden op een kofferbak markt hebben gevonden. De open brievenhouder die verhuisd naar boven. Anders blijft het te rommelig in de keuken.


Boven het gordijn had ik nog een rendier hangen van RM. Het houten plankje waar hij op zit heb ik geverfd met graphite van Carte Colori en daarna nog behandeld grijze paste wax van paining the past.
Zo past het ook beter bij de nieuwe look in de keuken.






 De kraan is als laatste vervangen door een wat moderner model. Het bleek dat de vorige een behoorlijke tijd heeft gelekt. Ik laat dan ook niet de binnenkant van de kastjes zien. Die zijn namelijk van spaanplaat. Jullie kunnen je waarschijnlijk wel voorstellen hoe die er nu uitzien. 


Het kijkje in de keuken zit er weer op, ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om even binnen te kijken. Ik zag ook een aantal nieuwe volgers, van harte welkom op deze blog.

Lieve groet Roelie

30 opmerkingen:

  1. Gezellig, een kijkje in je keuken!
    Je nieuwe vouwgordijnen zijn mooi en passen qua kleur inderdaad beter..
    De telefoon vind ik helemaal geweldig! Wij hadden vroeger ook zo één en ik weet nog precies waar hij hing!
    Lastig dat het zo lang duurt voordat je je nieuwe stoelen krijgt. Als je ze hebt gekocht wil je ze ook hebben.


    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat we zo'n uitgebreide rondleiding door je keuken krijgen. Ik vind het vouwgordijn erg mooi en zat meteen naar ons eigen keukenraam te kijken. Daar hangen lamellen die ik op zich wel heel praktisch vind, maar ook minder sfeervol. Ik ga er eens over nadenken ;-). Een woonkeuken lijkt mij heerlijk, jammer genoeg is onze ruimte beneden daar niet op ingericht.

    Ik hoop dat de stoelen snel bezorgd worden. Drie maanden levertijd is wel erg lang. Maar wie weet staan ze zo toch nog onverwacht snel in je keuken.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Roelie dat we even in jullie keuken mogen kijken. Al is hij verouderd, hij ziet er heel mooi landelijk uit. En al zeker met de aanpassingen die jullie hebben gedaan.
    Wij hebben ook nog een verouderde keuken, maar wij hebben hier en daar ook veranderd....en ik vind het ook goed zo....ik kan best er nog een tijdje mee vooruit ;)
    Het vouwgordijn staat ook mooi!
    Maar wat heb je een mooi rek/vitrine kast boven de keukentafel!
    Heel sfeervol allemaal.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is gezellig bij je in de keuken. Hoewel hij al 25 jaar is, vind ik dat je met wat aanpassingen toch een heel eind bent gekomen. De onze is 13 jaar oud en ook daar zou ik nu al andere beslissingen hebben genomen dan toen. Maar destijds was je er helemaal happy mee en zal iedereen die nu een nieuwe keuken heeft, over pakweg 10 jaar ook andere keuzes maken. Dat hou je niet tegen. Jij hebt het mooi opgelost met kleine aanpassingen. Je nieuwe gordijnen geven al meteen een stoerdere look, heel mooi! En die oude telefoon hangt daar zo leuk, nooit wegdoen! Als straks je nieuwe stoelen er zijn, zal je keuken een nog mooiere uitstraling krijgen. Na drie maanden (!) kan het toch niet lang meer duren...Dankjewel voor deze gezellige binnenkijker!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige keuken heb je, Roelie! Geniet ervan,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi je gordijnen, dan kun je toch iedere keer weer genieten van een nieuwe aanpassing in je keuken. Ik kan me daarom ook voorstellen dat je enorm uitkijkt naar je nieuwe stoelen, Het zal nu vast niet meer zo lang duren. Wat leuk zeg die oude telefoon!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roelie,
    wat een gezelligheid bij jou zeg! Ik ben helemaal verliefd op die mooie hanglamp. En ook de vouwgordijnen vind ik kei stoer !!
    Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het eruit gaat zien met je nieuwe stoelen.
    We gaan het vast en zeker binnenkort zien.

    Lieve groetjes,
    Sanny (sanny's life)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al is de keuken niet gigagroot, het is er wel heel gezellig. Je nieuwe vouwgordijnen zijn prachtig, de kleur is mooi en één gordijn over de volle raambreedte is veel rustiger. Nu op naar je stoelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Roelie,
    Je hebt een heel mooie gezellige keuken hoor. Een heel lekker sfeertje. En je nieuwe rolgordijnen zijn ook heel mooi. Wat ik er zeker fijner aan vind is dat ze uit één stuk gemaakt zijn. Dat staat veel mooier, dan die twee delen naast elkaar... Prachtige stof trouwens.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om een kijkje in je keuken te nemen, een en al gezelligheid hoor, ook al is je keuken oud, je hebt juist
    door je eigen accessoires een mooie sfeer.
    Hier hangt ook een linnen vouwgordijn van de Hema, hij bevalt prima, bij jou is het ook een mooi geheel zo.
    Nu duimen voor een snelle levering van jullie stoelen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat we even mogen binnenkijken in je keuken , hij is misschien wel wat ouder maar het is heel gezellig en er word echt in geleefd .
    Mooie vouwgordijnen heb je , ook de oude telefoon is super leuk.
    Hopelijk snel je nieuwe stoelen en kan je lekker genieten .
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd leuk zo'n binnenkijker! Door af en toe iets aan te passen in je keuken blijf je toch aardig uptodate.
    En je gordijnen zien er super mooi uit. Nu je stoelen nog, ben benieuwd!
    Liefs en een gezellige avond, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk om even een kijkje in je gezellige keuken te mogen nemen! Mooie vouwgordijnen heb je gekozen, ik ben ook nog op zoek naar iets nieuws voor de ramen. Hopelijk komen je nieuwe stoelen nu snel, zoiets wil ik ook altijd graag meteen haha;)

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou je hebt t superleuk! Wat een knusse keuken. Haha dat ongeduld he, vandaag bedenken gister gekocht.
    hoop dat ze gauw komen voor je.

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je keuken ziet er gezellig uit, mooi Vouwgordijn en we hebben de zelfde kraan.. nu je stoelen nog hopelijk komen ze snel.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige keuken hebben jullie roelie...erg sfeervol...vind de lamp ook superrr heel apart...lekker genieten in je gezellige keuken liefs Ria ..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je hebt echt zo,n heerlijke gezellige keuken, zoeen waar je lekker wil gaan zitten kletsen, en waar je je gelijk op je gemak voelt!
    houden zo, je vouwgordijnen zijn prachtig! en je telefoon helemaal:)
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig sfeertje in je keuken; het lampje boven de eettafel is leuk.
    Straks op je nieuwe stoelen lekker genieten aan tafel!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellig om even in jouw keuken te mogen zitten met mn bakkie koffie;)
    Je gordijnen zijn mooi, de kleur en de structuur!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig vouwgordijn! en het lampje vind ik ook een stoer exemplaar, leuk! wat duurt wachten dan lang hè....
    Ik ben benieuwd naar je stoelen.

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt een gezellige keuken!
    Mochten je aanrechtblad, de tegels en de kastjes op zich nog goed zijn, dan zou je kunnen overwegen de deurtjes, lades en de zijkant te (laten) vervangen. Daar zijn speciale bedrijven voor. Heb je zomaar een 'nieuwe' keuken.
    De telefoon is écht leuk, echt zo'n herinnering aan vroeger, toen ik altijd ging opbellen bij m'n opa en oma, die ook zo'n exemplaar hadden.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je hebt een hele gezellige keuken. Een heerlijke plek om zo even aan te schuiven met een koffie!
    Sfeertje is goed, mede door je hele mooie vouwgordijnen. Je lamp is ook leuk zeg!
    Nog even wachten op nog meer comfort....je nieuwe stoelen...heerlijk en (ongedurig) om daar naar uit te kijken en te wachten;-(

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je nieuwe vouwgordijnen zijn mooi van kleur. Past idd beter. Gezellige keuken hebben jullie hoor!!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gezellige keuken, zo heerlijk een tafel in de keuken en de lamp erboven vind ik super.
    Hier hebben we de keukenkastjes gewoon wit gelaten, een paar leuke stoer potten (niet teveel) en een plank met oude terrines.
    Ohh.... die oude telefoon, wat een plaatje, jammer dat hij het nu niet meer doet.

    Wens je vast een fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je hebt een mooie sfeer in huis, zelfs met je 'oude' keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gezellig je keuken. Hij is gewoon tijdloos en praktisch. Je vouwgordijnen passen er perfect bij. En dan je telefoon echt een juweeltje. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi hoor het nieuwe vouwgordijn.
    De kleur past goed in je keuken.
    Onze keuken is ook 20 jaar oud en de folie raakt los van de deurtjes dus die gaan we schilderen, de bovenkastjes eraf en kalkverf op de muren enzovoorts. ...
    We worden nog druk.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi hoor het nieuwe vouwgordijn.
    De kleur past goed in je keuken.
    Onze keuken is ook 20 jaar oud en de folie raakt los van de deurtjes dus die gaan we schilderen, de bovenkastjes eraf en kalkverf op de muren enzovoorts. ...
    We worden nog druk.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gezellige keuken zeker met de zachte kleur van het nieuwe vouwgordijn.
    Fijn weekend,
    Lieve grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je hebt een supergezellige keuken! Heel warm en knus, je gordijnen zijn echt heel erg mooi, deze passen inderdaad heel mooi bij de rest, je telefoon vind ik geweldig!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen