De hortensiatuin.



woensdag 17 februari 2016

Sobere krans

Een kort bericht en welkom aan alle nieuwe volgers


De laatste tijd ben ik zo druk geweest, waardoor ik niet zo veel heb gefotografeerd in huis. Ook het reageren op jullie leuke posten staat even op een laag pitje. Ik lees ze wel zoveel mogelijk en  zie regelmatig leuke verhalen en foto's voorbij komen, heel inspirerend.

De krans boven is een nieuwe aanwinst. Het was een heel betaalbare krans. Hier en daar wat opgevuld met mos en een paar verouderde houten ballen er in, die ik met kerst tevoorschijn had gehaald. 

Daarnaast heb ik nog een amulet beeldje gekocht. De grijze die vooraan staat heb ik al eerder bij 't Achterhuis gekocht. 

Bij de winkel waar ik dit nieuwe beeldje heb gekocht hadden ze ook hele grote houten beelden van 50cm tot 60cm hoog. Helemaal vergrijsd en in dezelfde sfeer en kleurstelling. Ik heb ze nog nooit ergens gezien. Zo mooi, maar ook enorm prijzig. Voor echt mooie spullen moet je soms ook gewoon flink betalen. Ik denk er nog even over na of ik zo'n prachtig beeld ga kopen, het is wel een flink bedrag. 


Binnenkort wordt er een weekje uit mijn leven in een photodiary bij de Wemelaer geplaatst, met wat foto's die ik nog niet eerder aan jullie heb laten zien. Tot gauw op blogspot, bloglovin, google+ of Instagram. 

Lieve groet Roelie

22 opmerkingen:

  1. Een krans is een hele mooie aanvulling op het interieur, hier hangen er ook meerdere in huis. Deze krans is ook een plaatje, de houten ballen geven de krans net wat extra's. Je photodiary ga ik zeker weten lezen, ik krijg altijd een mail wanneer er weer een nieuwe online staat. Ik ben benieuwd!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is je sobere krans. De houten balletjes passen er super bij, mooie combi.
    Leuk dat je meedoet met de photodiary.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om mos in de krans te doen. En de beeldjes zijn erg leuk, jammer dat dingen soms zo prijzig zijn he....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat de dingen die je zo mooi vind zo duur moeten zijn hè! Dat heb ik ook zo vaak......en later vind ik het wel goed hoor, dan zie ik weer iets wat ik mooi vind maar dan voor een betaalbaar prijsje en heb ik er geen spijt van! Soms zijn dingen gewoon TE duur!
    Je krans is prachtig zeg! Lekker stoer....
    De photodiary kom ik vanzelf tegen....ben benieuwd!

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Roelie,
    Je krans is helemaal mooi. Ik hou van dit soort sobere dingen. Net als je beeldje, ook zo'n mooi ding.
    Ik krijg vanzelf een berichtje als jouw photodiary online staat, dus ik wacht het rustig af. Heel leuk dat jij daar ook meedoet. Ik ben heel benieuwd.
    Heel fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige krans en leuk versierd!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, zo'n krans is altijd goed. Leuk dat je een dagboek bij de Wemelaer gaat schrijven/fotograferen.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie krans. Jammer dat mooie dingen duur zijn.

    Ik ben ook gevraagd Door Benita, ik ben benieuwd naar jou verhaal.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi je krans zo met die houten ballen.
    Ik hoop dat ik ook nog een betaalbaar exemplaar tegen kom.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van kransen kun je nooit genoeg hebben, deze is ook leuk geworden zo met je eigen twist!
    Ben heel benieuwd naar je Photo diary !

    Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja tis wat rustig in blogland....ook ik heb moeite met nieuwe blogposten maken hoor.....maar vind het veel te leuk ....vooral lezen is mijn ding......mooi je krans ...en wat leuk een reportage van je huis....ben benieuwd ....fijne week verder...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om straks ook jou verhaal te kunnen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie krans. Je brengt me helemaal op een idee wat die houten ballen betreft.
    Wederzijdse inspiratie zullen we maar zeggen!
    Jammer dat mooie dingen soms zo duur zijn, ik ben benieuwd of je het waagt.
    Wat leuk dat je ook een weekboek gaat schrijven!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een super gave krans, Roelie! Geniet ervan..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oom een korte post kan leuk zijn hoor Roelie!! Kransen zijn altijd mooi, het geeft zo'n natuurlijke uitstraling! Leuk om straks de photodiary te lezen, Benita heeft me al diverse keren gevraagd...maar ik durf nog niet!!! Leuk om die van jou te gaan zien!

    Lieve groet Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie krans!
    Leuke met die houten ballen.

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele mooie stoere en sobere krans. Ik hou er van.
    Ik ben ook wel erg benieuwd naar jou week verhaal straks. Spannend om zoiets te maken.

    Fijn weekend alvast.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk ik ben benieuwd naar je verhalen!
    Je krans is prachtig, zeker met die oude ballen er zo aan..
    Jammer he af en toe dat er aan mooie spullen zo'n prijskaartje hangt, aan de andere kant,
    geniet je er dan nog meer van als je wel koopt of er voor spaart!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, vaak zijn mooie dingen erg duur. Heel vaak ook vind ik het erg overdreven. En als je toch regelmatig iets wil veranderen/bijdragen aan je interieur dan zijn sommige aankopen voor mij een no go area.
    Ik wil alleen maar iets heel duurs als het een basisstuk is (meubels) maar geen decoratie.
    Jouw krans is een plaatje. Ik heb gisteren en vandaag ook veel mooie kransen gezien. Ik zal er wat over op mijn blog zetten.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk dat je op de Wemelaer komt, ben heel benieuwd! Je krans vind ik schitterend, super met die ornamenten er in, Veel liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie krans heb je gemaakt! Heel rustig, sober. Die houten ballen er in maken het echt af.
    Tsja, sommige accessoires zijn ZO duur. Wellicht loop je een keer een soortgelijke tegen het lijf (in de kringloop?). Ik ben benieuwd naar je photodiary, ik bekijk ze altijd met veel plezier!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gave krans, en wat heb je het leuk op de foto gezet zo met die ballen.
    Een hele fijne zonnige dag.

    Liefs,
    Mirjam
    ByMir

    BeantwoordenVerwijderen